26 Ekim 2007 Cuma

Sponsor, Sponsorluk ve Sponsor Bağlantılar

Sponsor, Sponsorluk ve Sponsor Bağlantılar
Google Sponsor bağlantıları sayesinde, Sponsor bağlantıları deyimini duymayan neredeyse kalmadı. Burada sponsor, sponsorluk ve sponsor bağlantılar deyimleri önce genel olarak daha sonra internet reklamcılığı bağlamında açıklanacaktır.

Sponsorluk o kadar abartılıyor ki bazen bazı modeller, ünlüler bebeklerini, aile yaşantısını bile reklam malzemesi yapmaktan kaçınmıyorlar (yandaki sponsor bebeği bunlara ithaf ediyoruz)

Sponsor ve Sponsorluk Nedir?
Sponsorluk, bir kuruluşun belirlemiş olduğu hedeflere ulaşmak için spor, sanat, kültür ve sosyal olaylara çeşitli kişi, kuruluş ve olayları nakdi veya başka türlü desteklerle yapılan tüm faliyetlerin planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi süreçlerini kapsayan taraflar arasında karşılıklı olarak birbirlerine fayda sağlamaya yönelik yapılan yazılı iş antlaşmalarıdır. Bu iş anlaşmalarında maliyeti karşılayan kişi ya da kuruluş sponsor adıyla anılmaktadır.

Neden Sponsorluk?
Genelde sponsorlara onların ölçütlerine göre kabul edebileceği birşeyler sunmak gerekiyor. Anlaşma karşılıklı olduğu için her iki tarafa yarar sağlaması gereken bir durum söz konusu olmalı. Sponsor taraf genelde bir ürün, hizmet veya reklamını yayımlatmak isteyen ve buna bedel ödemeye hazır kişidir. Diğer taraf ise bir medyayı elinde bulunduran (normalde TV, gazete, radyo vs sahipleri internet bağlamında ise webmaster, blog sahipleri) taraf olup bu bedel karşılığı sponsorun reklamını yayımlamayı kabul eden taraftır.

Klasik Anlamda Sponsorluk türleri

* Spor
* Kültür ve sanat
* Sosyal sorumluluk
* Çevre sponsorluğu
* Sağlık sponsorluğu

Sosyal sorumluluk, Halkla ilişkilerin en etkili uygulamasıdır. İşletmenin kendi temel işlevleri dışında toplumsal sorunlarla ilgilenmesidir. Bu tip sponsorluklar kurumsal kimliğin güçlendirilmesine katkı sağlar.

Kurumları sponsorluğa iten sebepler

* Medya reklamından daha ucuz olması
* Sponsorluğu yapılan etkinliğin daha fazla kitle iletişim aracında yer alması
* Hedef kitlenin medyadaki reklamlara daha az ilgi göstermesi
* Kitle ile daha güçlü bağ kurulmasının sağlanması

Sponsor olunacak etkinliğin seçiminde önemli kriterler

* Sponsorun hedef kitlesinin ilgilendiği bir etkinlik olması
* Etkinliğin haber niteliği taşıyıp taşımaması
* Maliyetin bütçeye göre oranının düşük olması

İnternet Reklamcılığı Bağlamında Sponsor Bağlantılar

Sponsor bağlantılar nedir?

Sponsor bağlantılar çok sayıda ziyaretçiye sahip web sitelerine belirli şartlarda ve belirli bir ücret karşılığında web sitenizin reklamlarınızın yer almasıdır. Bu tarz web siteleri anlaştığınız şartlara uygun olarak web sitelerinde sponsor bağlantılar için ayırdıkları bölgelere reklamlarınızı yerleştirerek ziyaretçilerine gösteririler. Gösterilecek reklamlar yazı, resim olabileceği gibi hareketli resim veya animasyonda olabilir.

Sponsor bağlantı türleri

Reklamınız; içeriği, boyutları ve nerede görüntüleneceği gibi bazı özelliklere göre fiyatlandırılır. Bunun yanında fiyata etki eden ve çok dikkat edilmesi gereken bir husus ise sponsor bağlantının gösterim başına ödeme veya tıklama başına ödeme türünden hangisi olduğudur.

Gösterim Başına Ödeme: Reklamlarınız her gösterildiğinde ücret ödersiniz. Tıklama başına ödeme türüne göre daha ucuz olabilir. Fakat önemli olan reklamın kaç kez göründüğü değil kaç ziyaretçinin reklama tıklayıp web sitemize ulaşmış olmasıdır.

Tıklama Başına Ödeme: Reklamlarınız gösterildiğinde ücret ödemezsiniz. Ancak ziyaretçiler reklamınıza tıklayınca ücret ödersiniz. Gösterim başına ödeme sistemine göre daha pahalı olsa da daha garanti bir sistemdir.

Google sponsor bağlantıları (Adwords) nedir?

Şu an dünyanın en popüler arama motoru olan Google 2001 yılından itibaren sponsor bağlantı hizmeti vermektedir. Google arama motorunda arama yaptığınızda sayfanın sağ tarafında gözüken sonuçlar sponsor bağlantılardır.

Google sponsor bağlantı hizmeti tıklama başına ödeme sistemi ile çalışır. Google reklamlarınızı ve maliyetinizi yönetebilmek için çok faydalı araçlar sunar. Bu sistemde reklamınıza tıklandığında ödeyeceğiniz ücreti kendiniz belirlersiniz. Ayrıca günlük bütçe belirleyerek günlük olarak ödeyeceğiniz ücreti sınırlandırabilirsiniz.

Anahtar kelime aracı ile reklamınızın o anahtar kelimelerden biri ile Google da yapılan aramalar sonucunda görüntülenmesini sağlayarak hedef kitlenize ulaşırsınız. Bu sayede ürünleriniz veya hizmetlerinize ilgi duymayan ziyaretçilere reklamınızın gösterilmesini engellersiniz.

Neden sponsor bağlantıları kullanmalıyım?

Yeni kurulan bir web sitesinin arama motorlarında çıkması veya belli bir anahtar kelime için yüksek sıralarda çıkabilmesi için belli bir zaman geçmesi gerekir. Veya belirlenene anahtar kelime için arama motorları sonuç sayfalarında çok fazla sayıda iyi optimize edilmiş rakip web sitesi olabilir. Bu rakiplerin bulunduğu bir arama sonuç sayfasında yükselebilmek uzun zaman alabilir. Bu zaman zarfında sponsor bağlantıları kullanabilirsiniz


Hiç yorum yok: