İNTERNET REKLAMCILIĞI Tanımı:
İnternet Reklamcılığı Nedir?
Reklam sözcüğü, Latince clamare (çağırmak) fiilinden gelmektedir. Bu anlamıyla reklam batı dillerinde avcıları av avlarken avlarını cezp etmek, çağırmak için kullandıkları hileleri, yolları, yöntemleri, ifade temek için kullanılmıştır. Günümüzde reklamcılık daha çok özel kuruluşların ürettikleri mal veya hizmetlere talep yaratmak veya var olan talebi arttırmak amacıyla kitle iletişim araçlarına yer veya zaman satın alarak giriştikleri tanıtma faaliyetlerinde kullandıkları bir iletişim tekniğidir. Internet sayesinde reklamcılar kendilerine yeni bir av sahası elde edindiler.
Internet reklamcılığı ise, online pazarlama ve interaktif reklamın bilinmesi gerekir. Online pazarlama, ürün veya hizmetlerin Internet’te sunan şirketlerden oluşmaktadır. Online pazarlama genlikle diğer web sitelerinde reklam yayınlayarak veya reklamı bir başka yöntemle hedef kitleye sunarak yapılır."
İnternet reklamcılığı, internet tabanlı uygulamalarda ve web sitelerinde ses, görüntü, animasyon gibi teknolojilerin kullanıldığı bir reklam tipidir.
Internet reklamcılığı ülkemizde 2003 yılı başlarından itibaren yükselişe geçmiş, sürekli artan bir trend takip etmiş, reklam verenler tarafından tercih edilen bir medya organı olmuştur.
Kolay ölçümlenebilir olması, düşük maliyet ile yüksek görüntülenme oranına sahip olması ve direkt olarak hedeflenen kitleye ulaşması Türk reklam verenler tarafından tercih edilmesinin başlıca sebepleri olmuştur.
İnternet Reklamcılığının Avantajları :
Internet reklamcılığı ise, online pazarlama ve interaktif reklamın bilinmesi gerekir. Online pazarlama, ürün veya hizmetlerin Internet’te sunan şirketlerden oluşmaktadır. Online pazarlama genlikle diğer web sitelerinde reklam yayınlayarak veya reklamı bir başka yöntemle hedef kitleye sunarak yapılır."
İnternet reklamcılığı, internet tabanlı uygulamalarda ve web sitelerinde ses, görüntü, animasyon gibi teknolojilerin kullanıldığı bir reklam tipidir.
Internet reklamcılığı ülkemizde 2003 yılı başlarından itibaren yükselişe geçmiş, sürekli artan bir trend takip etmiş, reklam verenler tarafından tercih edilen bir medya organı olmuştur.
Kolay ölçümlenebilir olması, düşük maliyet ile yüksek görüntülenme oranına sahip olması ve direkt olarak hedeflenen kitleye ulaşması Türk reklam verenler tarafından tercih edilmesinin başlıca sebepleri olmuştur.
İnternet Reklamcılığının Avantajları :
- Interaktif
- Bireysel
- Ölçümlenebilir
- Ekonomik
- Esnek
- Kesin ve hızlı çözüm
- Mecranın kullanıcı sayısının her geçen gün daha da artması
Interaktif
Doğrudan iletişim & tepki
Bilgilenme isteğine yol açma
Tüketici ile diyalog geliştirilmesine neden olma
Satışa yönelik promosyonlarla katılımı sağlama
Markanın hedef kitlesinin datalarını toplama imkanı
Bireysel
Hedef kitleye odaklı kesin erişim.
İstenen detayda internet kullanıcı profili.
Hedef kitleye odaklı reklam.
Networkümüzdeki web sitesinde günde milyonlarca kez reklam gösterme kapasitesi.
Ölçülebilir
Gerçek zamanlı raporlama
Reklamın kaç kişi tarafından görüldüğü
Kaç kişinin reklama ilgi gösterdiği
Kaç kişinin web sitesini ziyaret ettiği
Reklama ilgi gösteren kitlenin demografik yapısı
Ekonomik
Birim kişiye ulaşma maliyeti
Birim kişiye ulaşma süresi
Esnek
Reklam yayına alış sürecinin kısa oluşu
Reklam veya içeriğinin hızlı müdahale ile değiştirilebilmesi.
Reklamın yayında olduğu siteler dışında bir site talep edildiğinde kısa sürede geçiş yapılabilmesi.
KESİN VE HIZLI ÇözÜM
Online Reklam Nedir?
Internet, getirdiği kolaylıklar nedeniyle hayatımıza çok hızlı bir şekilde girdi ve toplumun büyük bir kısmını etkiledi. İnternette reklam ise sunduğu avantajlar nedeniyle diğer alanlardan ayrılarak alternatif bir mecra olarak, bazı zamanlar ise ana mecra olarak reklam veren ve reklam ajanslarının tercihi oldu.
Henüz emekleme devresinde olmasına rağmen internet reklamcılığı, geleceğin en büyük reklam alanı olacak...
İnternet kullanıcıları;
Satın alma gücünü birkaç gruba ayırdığımızda, sanal alemin gezginleri,
A ve B Grubu satın alma gücüne sahipler,
Bilgisayar, DVD, CD Player, Klima, Mikrodalga, Çamaşır Kurutma Makinası gibi çağdaş elektronik ürünlere sahipler ve çağdaş ürünleri tercih ediyorlar.
Büyük çoğunluğu bilgisayarı hem iş, hem de evinde kullanıyor,
Yenilikleri yakından takip ediyorlar, kaliteye önem veriyorlar.
Seyahat etmeyi, tatile çıkmayı seviyorlar,
yerli ve yabancı otomobil alımında onların ilgi alanlarında,
Kültür Sanat aktiviteleri ve Sinemayı yakından takip ediyor,
% 80'lik bölümü Finansal işlemlerini İnternet üzerinde gerçekleştiriyorlar,
% 60'ı minimum 1 kredi kartına sahipler,
% 80'i Yüksekokul eğitimli, yüzde 20 halen okuyor,
Sonuç;
artık yeni çağın iletişim aracı: İnternet
Hedef kitlenize anında ulaşmayı düşünüyorsanız,
Ve bu kullanıcı profili ilginizi çekiyorsa,
Siz de bu alanda yer almalısınız!
Dünyada PC satış sayısı ve internet kullanıcı oranları
ABD’de PC satışları
Amerikalıların yüzde 62'si yani internet kullanıyor. Bu oran ise, 115.2 milyon kişiye tekabül ediyor. Ekim 2001’in rakamları, internet kullanıcı sayısının bir önceki yıla oranla yüzde 15 arttığını gösteriyor.
Her 5 Amerikalı’dan 3'ünün internet bağlantısı var.
Ekim 2001’de kullanıcılar, ortalama olarak 19 saatlerini internet başında geçirmişler. Bir önceki yılın rakamlarına göre yüzde 9'luk bir artış olmuş.
Türkiye’de PC satışları
Kasım 2001 verilerine göre; Türkiye’de 1.8 milyon kişinin Hotmail’de adresi var.
İngiltere’de, 2000 yılında 7.5 milyon PC satılırken, Türkiye’de bu rakam 680 bin olarak gerçekleşti.
Kriz nedeniyle 2001'de PC satışı 300 bine düşen PC satış rakamları, 2002 yılının ilk verilerine göre yeniden kıpırdanma yılı oldu. 500 bin civarında PC satışının olduğunun tahmin edildiği ülkemizde,
2003 yılında ise 2000 yılı rakamlarının yakalanması hedefleniyor.
İnternet kullanıcısı 1,5 milyonu geçti
2001 yıl dünya çapında 24 milyon kişi internetle tanıştı.
Dünyada her ay 2 milyon kişi internetle tanışıyor.
Türkiye'de 2000 yılı Haziran sonu itibariyle İnternete abone olanların sayısı 750 bine, İnternet kullanıcı sayısı da 1,5 milyona ulaştı.
IBS Group firmasının Türkiye'ye ilişkin araştırma sonuçlarına göre, yıl sonunda abone sayısının 1,3 milyona, internet kullanıcı sayısının da 2,5 milyona ulaşması bekleniyor.
Türkiye'de internet kullanıcı sayısı ise 1 buçuk milyon, Dünyada ise bu sayı 420 milyon civarında. Türkiye'de internet reklamları yaygın olarak kullanılmamakta, bu da reklam verenler için bir avantaj oluşturmakta. Televizyon, gazete ve radyo gibi basılı medyada yaşanan mesaj kirliliği henüz internette yaşanmamakta.
Televizyonun, 38 yılda ulaşabildiği 50 milyon kişiye, internet 4 yıl da ulaşma başarısı göstermiş.
Televizyonda içerik oranı; % 60, reklam oranı ise % 40
Basılı medya içerik oranı; % 50, reklam oranı ise % 50
İnternette içerik oranı; % 96 reklam oranı ise % 4.
Görsel, işitsel veya basılı medyada reklamlarınızın görünmeme şansı yüksektir. Reklamlarınız görünse bile okunmamakta, okuyucu veya izleyici reklamlardan kaçabilmektedir.
Ama internette içeriğin zengin olmasına rağmen reklamın az olması sizin için bir avantaj oluşturacaktır.
Türkiye’de evlerin yüzde 3’ünde bilgisayar var. İsviçre’de her yüz kişiden 35’inde, Danimarka ve Norveç’te bu oran 27, Hollanda’da 20 bilgisayar olarak gerçekleşmekte.
İnternette reklam, direkt son kullanıcıya ulaşmakta ve kullanıcının isteği ile karşısına çıkmaktadır.
Yapılan promosyonlarla kullanıcının reklamınızı okuması, hatta ürünleriniz arasında gezinmesi sağlanabilmektedir.
İnternette Reklam Uygulama Şekilleri
* 1- Banner Reklamları
* 2- E-Mail Reklamları
* 3- Pop up Reklamları (İnnersitial - Supersitial)
* 4- Affilliate ( Satış Ortaklığı )
* 5- İçerik Sponsorlukları
* 6- Arama Motoru Reklamları
Kaynaklar:
- http://www.reklamz.com
- http://reklambul.blogcu.com
- Vikipedi Reklam maddesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder